SWAP silnika BMW do pajero to jedna z opcji które można wykonać . Polecam jako mechanik i użytkownik . Zalety : Dwa razy więcej mocy na wstępie a można zrobić z tego silnika trzy razy więcej niż w Pajero . Ekonomia , silnik nie dużo pali jak na swoje osiągi , jest bardzo trwały i bezawaryjny . Koszty eksploatacyjne typowe jak na diesla , do puki nie siądzie coś grubszego typu :turbina , wtryski , pompa , to eksploatacja takiego silnika jest prosta i tania . Modyfikacje tych silników jest wiele i można śmiało zrobić 250KM bez zmiany osprzętu ,a można i więcej . Pajero II to stara konstrukcja ale wytrzyma spokojnie moc i moment silnika BMW .
Co do SWAPa . Koło zamachowe i docisk wysyłam do szlifu , tarcza sprzęgłowa jest okuta kevlarem (240mm) . Układ chłodzenia odświeżony : chłodnica nowa tak samo węże , złączki , opaski , pompa wody , termostat + do tego ekstra dodatkowe chodzenie w postaci elektronicznego termowłącznika i dwóch wentylatorów po 30cm każdy . Intercooler FMIC duży , do tego nowe węże sylikonowe tak samo jak w układzie chodzenia + wskaźnik doładowania .Elektryka spięta tak jak w fabrycznym samochodzie tzn. wszystkie kontrolki i obrotomierz działa tak jak fabryka .
Wideo z realizacji SWAPA
Swap BMW do Pajero II
SWAP silnika BMW M57D30 do Pajero II 2.5
Test 1 SWAP silnika BMW M57 do Pajero II
Test 2 SWAP silnika BMW M57 do Pajero II
  
   
|